يکشنبه ٠٧ مرداد ١٤٠٣ |
![]() ![]() |
چاپ خبر
![]() دروس ترمیک | آینده پژوهی و تمدن سازی نوین اسلامی | دکتر غلامرضا گودرزی![]() با توجه به اهمیت و ضرورت اثبات عملی و عینی وجود علوم انسانی اسلامی جهت آموزش های مورد نیاز نظام رسمی آموزشی کشور در حوزه و دانشگاه، ارائه محتوا برای سرفصلهای دروس دانشگاهی رشتههای مصوب وزارت علوم با رویکرد اسلامی و همچنین ارائه دروس خارج حوزوی فقه معاصر و فقه نظام با بهرهگیری از اساتید صاحب نظر و شهیر بسیار حائز اهمیت است. از طرفی امروزه بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان به دنبال دسترسی به محتوای مناسب آموزشی با هزینه اندک و همچنین محتوای آموزشی تدریس شده توسط اساتید مجرب و مشهور میباشند. از همین رو سامانهای تعبیه شده تا با تجمیع دروس حوزوی و دانشگاهی در زمینه علوم انسانی اسلامی زمینه نشر و گفتمان سازی محتواهای تولید شده و بستر لازم برای دستیابی عموم افراد به این مباحث را فراهم نماید و گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی که از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، بردارد. اهداف این طرح عبارتند از: · تولید متن و محتوای آموزشی در حوزه علوم انسانی اسلامی · تحقق عدالت آموزشی در حوزه علوم انسانی اسلامی · انسجام محتواهای علوم انسانی اسلامی در حوزه رشته های مختلف · تبدیل علوم انسانی اسلامی به گفتمان رایج · نقد و بررسی تولیدات موجود در حوزه علوم انسانی اسلامی و کمک به ارتقای دانش در این حوزه
دکتر غلامرضا گودرزی استاد تمام دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و معاونت آموزشی این دانشگاه در درس آینده پژوهی و تمدن سازی نوین اسلامی در جلساتی که برگزار شد بیان کردند میخواهند در طول این درس ابتدا جایگاه آینده پژوهی و نقش آن در اداره حکومت مشخص کنند لذا مفاهیم و استدراک ناصحیح از آینده پژوهی را مورد نقد خود قرار دادند و تعاریف مختلف از آن را ارائه کردند. در همین راستا است که جهت تمدن سازی اسلامی باید از تکنیک های آینده پژوهی که ایشان در ادامه بیان خواهند داشت استفاده کرد.
فایلهای ضمیمه:
1401/02/05 - ١٢:٥٩ / شماره خبر: ٢٨٧٥ / تعداد نمایش خبر: 265
1401/02/05 - ١٢:٥٩ / Code: ٢٨٧٥ / Number: 265
خروج خدمات ما |
«نشریات علمی مرکز» |
آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابایی - دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامپست الکترونیکی: ist@ihu.ac.irتمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.همراهان این صفحه: |