دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی - اخبار > برگزاری دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی؛ مکتب شهید سلیمانی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز/پنل سبک زندگی در آیینه انقلاب اسلامی
 


چاپ خبر Print

برگزاری دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی؛ مکتب شهید سلیمانی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز/پنل سبک زندگی در آیینه انقلاب اسلامی


برگزاری دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی؛ مکتب شهید سلیمانی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز/پنل سبک زندگی در آیینه انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام؛ روز چهارشنبه مورخ 15 بهمن ماه 99 دومین همایش بین المللی  گام دوم انقلاب اسلامی در  دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام برگزار شد.در پنل سبک زندگی در آیینه انقلاب اسلامی اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی و همچنین مهمانان ایشان به ارائه مطالب پرداختند.

 

 

 

 

 

 

دکتر سید ابراهیم رئوف موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام طرحی پیشنهادی برای سیر دنبال کردن محتوای پنل از برقراری ارتباط میان مفهوم سبک زندگی و فضای انقلاب اسلامی در مرحله مقدماتی، قرار دادن محتوای دینی و انقلابی در مفهوم سبک زندگی، تصرف در مفهوم سبک زندگی در گام بعد و پردازش یک مفهوم به‌عنوان مفهوم جایگزین ارائه کردند.

 

 

 

 

 

دکتر محمد قاسمی شوب  عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام بیان داشت: سیره زندگانی با برکت شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی مظهر اتم سبک زندگی جهادی در عرصه‌های جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر است و باید مجامع علمی و محافل دانشگاهی به منظور استخراج مدل مفهومی سبک زندگی و مدیریتی این شهید والا اقدامات بایسته و شایسته را انجام دهند.

 

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با مروری بر مفهوم سبک زندگی در ادبیات رایج مطالعات اجتماعی مهمترین شاخص‌های سبک زندگی شهید قاسم سلیمانی را در ابعاد مختلف با ذکر نمونه‌هایی از زندگی این شهید بزرگوار تبیین نمودند.

 

 

 

 

دکتر محمدحسین رجبی دوانی عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام با جست و جو در منابع تاریخی و بررسی شخصیت‌های مختلف از میان اصحاب معصومین علیهم السلام، به بررسی تطبیقی ویژگی‌های شهید سلیمانی با شخصیت مالک اشتر پرداخته و مؤلفه‌های مختلف مشترک میان این دو شخصیت گرانقدر را با ذکر مصادیق تبیین نمودند.

 

 

 

 

دکتر سید عبدالرسول علم الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ضمن تأکید بر استمرار نشست‌های علمی در رابطه با سبک زندگی مهمترین مكلفه‌های سبک زندگی شهید قاسم سلیمانی را برشمردند.

 

 

 

 

سپهر خیبری با ارائه مقاله ای با عنوان «تحلیل گفتمانی رسالتهای فرماندهان تراز نیروهای مسلّح ج.ا.ا.در گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر مکتب شهید قاسم سلیمانی» بیان کرد که شخصیت نظامی سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی  در تبیین رسالتهای مختلف فرماندهان تراز نیروهای مسلح ج.ا.ا. در تمامی حوزههای فعالیت آنان و بنا به اقتضای شرایط زمانی و مکانی، و در ماهیتهای نظامی، سیاسی و فرهنگی الهام بخش است.

 

عبدالحمید بیات نیز با ارائه مقاله ای تحت عنوان «الگوی مطلوب ارتباطات میان‌فردی در سلسله‌مراتب فرماندهی: موردمطالعه ارتباطات میان‌فردی شهید حاج قاسم سلیمانی» بیان داشت: روابط میان‌فردی شهید سلیمانی متأثر از «جایگاه افراد در سلسله‌مراتب فرماندهی»، در طیفی از «قاطعیت و رسمیت تا صمیمت و عدم رسمیت» قرار داشته است. هرچه افراد در سلسله‌مراتب فرماندهی به شهید سلیمانی نزدیک‌تر بوده‌اند، رفتار او با قاطعیت و رسمیت بیشتری همراه بوده و هرچه افراد در سلسه‌مراتب پایین‌تری قرار داشته‌اند، رفتار آن شهید غیررسمی‌تر و با صمیمت بیشتری همراه می‌شده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در پیامی ضبط شده با تأکید بر اینکه نمی‌توان روش‌های تمدن غرب را تقلید کرد و اهداف اسلامی را از طریق آن روش‌ها دنبال کرد، بر ضرورت تحول در روش‌های اداره جامعه بر اساس مبانی دینی تأکید داشتند.

زهرا علیمرادی با ارائه مقاله «تبیین الگوی قرآنی چگونگی تقدم «شهادت نفسی» بر «شهادت فعلی» در مکتب شهید سلیمانی بر اساس روش داده بنیاد» گفت: یکی از آموزه‌های مکتب شهید سلیمانی تقدم «شهید بودن» بر «شهید شدن» است. این آموزه برخاسته از مفاهیم دینی است . مراد از شهادت نفسی، قتل هوای نفس فی سبیل الله و مراد از شهادت فعلی، قتل جان فی سبیل الله است.

مریم رحمانی با ارائه مقاله « تبيين مؤلفه‌های سبک زندگی، نظم و امنیت بر پایه مکتب شهید سلیمانی در افق گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد پلیس ارزش‌آفرین» گفت: از منابع بسیار تأثیرگذار بر قدرت نرم، اتخاذ سبک زندگی و الگوپذیری از شخصیت‌ها و نمادهای تأثیرگذار بر مردم و جامعه است و یکی از مکاتب اثرگذار در عصر حاضر مکتب امام خمینی (ره) بوده است. برخی نیروهای مکتب امام (ره) به‌قدری بزرگ و اثرگذار بوده‌اند که خود دارای مکتبی ذیل مکتب حضرت امام (ره) هستند ازجمله این افراد می‌توان از شهید حاج قاسم سلیمانی نام برد.

نیره رحمانی با ارائه مقاله «مولفه های رهبری در مکتب شهید سلیمانی بر مدل رهبری حکمت محور» گفت : رهبری در مکتب شهید سلیمانی بر اساس مدل رهبری حکمت محور از 4 مولفه عقلانیت وحیانی، استحکام بخشی ناظر به واقع، پیشگیری رشدمدار و عملیاتی سازی بهنگام و 11 زیر مؤلفه تشکیل شده است که می¬تواند راهنمای عمل رهبران در مواجهه با مسائل پیچیده و چندبعدی دنیای کنونی باشد تا از طریق اعمال نفوذ و هدایت معطوف به هدف در کلیه امور معرفتی و عملی؛ در هر لحظه و  بهنگام و با توجه به اقتضای مصلحت محیط با بهره¬گیری از عقلانیت وحیانی و نگاه پیشگیرانه مبتنی بر رشد تصمیم گیری نموده و انسجام و وحدت درونی را در تمامی فعالیت ها مدنظر قرار دهند..

 

 


فایل‌های ضمیمه:
1400/01/01 - ١٥:١٢ / شماره خبر: ١٨٢٦ / تعداد نمایش خبر: 560
1400/01/01 - ١٥:١٢ / Code: ١٨٢٦ / Number: 560

خروج