دوشنبه ٢٤ ارديبهشت ١٤٠٣
 


چاپ خبر Print

کتاب گفتارهایی پیرامون حکمرانی عادلانه منتشر شد


کتاب گفتارهایی پیرامون حکمرانی عادلانه منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده شهید صدر(ره)، کتاب گفتارهایی پیرامون حکمرانی عادلانه که به اهتمام مهدی خزاعی گسک و حمیدرضا محمدی نجف آبادی گردآوری شده است، از سوی انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع) در 287 صفحه منتشر شد.
کتاب حاضر در کنار بیان اهمیت و جایگاه عدالت در حکمرانی، و نیز تبیین حکمرانی عادلانه در زمینه‌های گوناگون در تلاش است تا بتواند گامی در جهت تبیین نظری مفهوم حکمرانی عادلانه بردارد، و از سوی دیگر، برخی الزامات و راهکارهای عملیاتی در این حوزه را نیز مطرح کند.
این کتاب حاصل گفت‌و‌‌گو با جمعی از صاحب نظران حوزه عدالت است که بر سه محور «عدالت پژوهی»، «عدالت طلبی» و «اقامه عدالت» استوار شده است. در حوزه «عدالت پژوهی» به بررسی تعریف عدالت، جایگاه، منشأ و خاستگاه آن، شاخص‌های عدالت، آفات عدالت، نسبت عدالت با دیگر مفاهیم پرداخته شده است. در حوزه «عدالت طلبی» موضوعاتی از قبیل خاستگاه عدالت خواهی، راهبرد، روش و الگوی مطلوب برای گفتمان‌سازی عدالت طلبی و الگوهای مطلوب و نامطلوب در زمینه عدالت طلبی ارائه شده و در نهایت، در زمینه «اقامه عدالت»، راهبردهای اقامه عدالت، موانع تحقق عدالت، شاخص‌های رصد وضیعت عدالت، حوزه‌های مغفول و نقاط عطف تحول در حوزه عدالت، عملکرد جمهوری اسلامی و نیز نقش و وظایف مردم و مسئولین در اقامه عدالت مورد مداقه قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که این کتاب با اهتمام ویژه مرکز علم و تمدن پژوهشکده شهید صدر(ره) از سوی انتشارات دانشگاه جامع امام حسین(ع) درسال 1401 چاپ و منتشر شده و در بهار 1402 توزیع شده است، کلیه علاقمندان و پژوهشگران می توانند برای تهیه این کتاب، به فروشگاه های کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند، در ضمن نسخه الکترونیکی این کتاب در اپلیکیشن طاقچه نیز در دسترس پژوهشگران قرار دارد.

پایان/


فایل‌های ضمیمه:
1402/03/02 - ١٥:١٠ / شماره خبر: ٣٩٣٢ / تعداد نمایش خبر: 171
1402/03/02 - ١٥:١٠ / Code: ٣٩٣٢ / Number: 171

خروج




«نشریات پژوهشکده»

دوماهنامه امریکاشناسیفصلنامه علمی تمدن پژوهیفصلنامه مطالعات راهبردی آمریکا  

آدرس: تهران - تهرانپارس، تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی و شهید باقری، خ رشید، خ شهید نوکار(154)، خ برادران شهید صادقی(113)، پلاک 112،

ساختمان شهید حمیدرضا اسداللهی، پژوهشکده شهید صدر(ره)  دانشگاه جامع امام حسین (ع) 

تلفن تماس: 76702510-021/  پست الکترونیکی: sadr@ihu.ac.ir  

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) می باشد.

کانال در پیام رسان بله

همراهان این صفحه:25100