HoMePaGe iconSeArCh iconPlAy iconIHU LiveEn iconAA icon
 


چاپ خبر News-Print Print

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نسخه جهانی شدن انقلاب بدانیم


دکتر حسنی آهنگر با بیان اینکه نباید ساده‌انگارانه به مساله جنگ نرم نگاه کنیم گفت: برخی مسئولان ما ساده‌انگارانه به جنگ نرم نگاه می‌کنند و این جنگ در کشور ما متولی و سازماندهی مانند جنگ سخت ندارد.


بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نسخه جهانی شدن انقلاب بدانیم

دکتر محمدرضا حسنی آهنگر روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه عهد خدمت تابستان ۱۴۰۲ در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: تجربی و غیرسیستمی بودن باعث شکست در این جنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز ثقل جنگ نرم، دانش‌بنیانی بودن آن یعنی یکپارچه، هوشمند و پیچیده بودن است تاکید کرد: جنگ ترکیبی یک مرتبه‌ای و در محیط پیچیده منظم نیست بلکه در محیط پیچیده آشوبناک اتفاق می افتد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: جنگ ترکیبی ابری از همه تهدیدهاست و همه مسائل بر روی دیگر اثر می گذارد؛ جنگ الگوریتمی و سامانه های هوشمند است که خروجی آن در دانشگاه ها و پژوهشکده ها قرار دارد.

وی ضمن تشریح ابعاد جنگ ترکیبی اظهارداشت: مقوله های شناختی، اقتصادی، فکری، انتقادی، اجتماعی، دیپلماسی و مذاکره، علم و فناوری، اطلاعاتی، امنیتی، سایبری و غیره از ابعاد جنگ ترکیبی هستند و دشمن در حوادث سال گذشته در همه این ابعاد به جنگ ما آمد که جمع شدن این اغتشاشات اتفاق بزرگ‌تری از دفاع مقدس بود.

دکتر حسنی آهنگر در ادامه با تشریح علل شکل گیری انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام(ره) و همراهی مردم، با وجود همه حمایت هایی که از رژیم پهلوی در دنیا می شد اظهارداشت: انقلاب اسلامی باید برای آینده خود نقشه جامعی داشته باشد. سال ۹۷ زمزمه هایی مطرح شد که انقلاب به بن بست رسیده و استراتژی و راهبردی ندارد، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی همان زمان نقش خویش را ایفا و بیانیه گام دوم را صادر کردند.

ایشان ابراز داشت: بیانیه گام دوم انقلاب هندسه ای دارد که از انقلاب ترسیم کلی می کند و تدابیری از علم و پژوهش تا سبک زندگی و غیره در آن مطرح است؛ رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند تحول نظام معنایی، جهاد امیدآفرینی، جوان سازی و مردمی سازی در حکمرانی اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نسخه جهانی شدن انقلاب بدانیم تاکید کرد: این مهم نسخه تمدن اسلامی را شکل می دهد و نقش جوانان در تمدن سازی اسلامی در این بیانیه ذکر شده است؛ برای تحقق این نقش آفرینی، باید شناخت صحنه و میدان را به طور کامل داشته باشیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) در ادامه با اشاره به نقش جوانان در آینده انقلاب اسلامی تصریح کرد: جوانان با کارگروه های جهادی به عنوان حلقه های میانی مطرح هستند تا با تمرکز و برنامه ریزی موردنیاز، راهکاریابی، پیگیری،فعالیت های پی در پی و لحظه به لحظه را داشته باشند.

وی افزود: امروز استمرار در کارهای جهادی نیاز فوق العاده کشور و در جریان حلقه های میدانی، ورود سازماندهی شده جوانان را می طلبد و نیاز است تا این سازماندهی بهتر و دقیق تر انجام شود. ایجاد تمدن اسلامی زمینه ظهور است و باید خودمان را در چنین نقش آفرینی ببینیم که در بعد ایجابی آن استحکام ساخت نظام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را داریم و باید اقتدار همه جانبه، عزت، پیشرفت و جامعه تاب آور داشته باشم. در بعد سلبی نیز منازعه راهبردی نظام سلطه با نظام اسلامی از طریق جنگ ترکیبی را داریم، زیرا دشمن همیشه موانعی بر سر راه ما گذاشته که الان ابعاد ترکیبی پیدا کرده است و ما باید هم دفاع و هم حمله کنیم.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: در مسیر قطار پیشرفت انقلاب اسلامی ۲ مسیر قرار دارد که در یک مسیر برای همه موارد، نظام سلطه و تمدن غرب فکر کرده و بر اساس مبانی مادی، سازو کار آن را فراهم آورده است.

وی افزود: اما ریل دیگری در جهت جبهه حق قرار دارد که جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد آن است و دانشگاه ها تعیین می کنند که قطار پیشرفت در کدام ریل حرکت کند.

دکتر حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: دانشگاه ها اگر دانشجویان را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و اداره جامعه را در اختیار بگیرند، روی ریل انقلاب اسلامی حرکت می کنیم، اما اگر دانشگاه ها همت و حرکت نکنند، به طور حتم حرکت روی ریل تمدن غرب خواهد بود و سراب پیشرفت را شاهد هستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شناخت جریان دشمن شناسی بیان کرد: دشمن اصلی ما آمریکایی ها هستند و هدف اصلی آنها نیز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ در این مسیر استحاله فکری اساتید، دانشجویان، نخبه ها در لایه اول ماموریت دشمن قرار دارد و در ماموریت دوم نیز تضعیف قدرت حاکمیت در لایه حاکمان و مسئولان است.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) بیان کرد: جنگ داخلی و تجزیه کشور نیز جزو ماموریت های اصلی آمریکایی هاست که به گمان خوشان فکر می کنند اگر تجزیه و اختلاف داخلی اتفاق افتاد، جنگ و اجماع جهانی علیه کشور ما را می توانند ایجاد کنند. یکی از نظامیان ارشد آمریکایی می گوید بعد از ۱۱ سپتامبر قرار بود در ۱۱ کشور براندازی داشته باشیم و خاورمیانه جدید را شکل دهیم که در همه کشورها به جز جمهوری اسلامی موفق بودیم.

ساختار قرارگاهی دشمن را بشناسیم

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه ساختار قرارگاهی دشمن را باید بشناسیم تصریح کرد: در آمریکا رییس جمهور تصمیم گیرنده نیست، بلکه هیلت مدیره نظام سلطه یا همان جریان لابی صهیونیستی مشخص می کند که دنیا به کدام طرف برود؛ همچنین با استفاده از موسسه های پژوهشی آمریکایی با پوشش آموزشی در همه کشورهای دنیا نفوذ دارند و لایه پیاده نظام آنها نیز به صورت میدانی فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: تبدیل اسلام انقلابی به اسلامی آمریکایی مهمترین راهبرد آمریکا در جنگ نرم است که برای اجرای آن می گویند باید اصلاحاتی در حوزه های علمیه انجام دهیم و سکوت برخی علمای ما در اغتشاشات سال گذشته ریشه در همین دارد؛ در حالی که شهید سلیمانی در وصیتنامه خود سفارش کرده در بزنگاه ها نباید سکوت کنیم و همواره باید از رهبری انقلاب حمایت کنیم و همین اتفاق نیز می افتد.

دکتر حسنی آهنگر ادامه داد: راهبرد دیگر آمریکا نفوذ در مدارس، دانشگاه ها و نظام تعلیم و تربیت است که سند ۲۰۳۰ کاملا بر همین اساس تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ در مساجد نیز از دیگر راهبردهای جنگ نرم آمریکا و غرب است که مساجد را می خواهند از محور انقلاب خارج کنند و ساخت فرهنگسرا و سرای محله یک روش خارج کردن مسجد از محوریت انقلاب اسلامی است.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) تاکید کرد: نظام دانشگاهی ما با دنباله‌روی از غرب به‌دنبال رتبه‌بندی است، اما رهبری معظم انقلاب به دنبال دانشگاهی که نظام مسائل را حل می کند، هستند و مدیریت دانشگاه ها و دانشگاه‌داری ما تقلیدی است که باید تغییر کند.

وی بیان کرد: در مرحله دولت اسلامی ما کارگزاران جهادی می خواهیم و کارگروه های جهادی یک نوع خودسازی و پاگذاشتن بر نفس خویش است که این کارگروه های جهادی می توانند با آموزش های مدیریت حکمرانی، مدیران آینده کشور باشند تا کارگزاران جهادی داشته باشیم.

دکتر حسنی آهنگر تصریح کرد: احصای مسائل، اعتبار سنجی، اولویت بندی، دسته بندی، پاسخگویی و نظارت و کنترل آنها ما را به مرجعیت و اقتداری علمی می رساند و به یک ماشین حل مساله تبدیل می کند. حضور میدانی در حاشیه شهرها و روستاهای محروم، رصد و آینده پژوهشی می تواند در حل مساله به دانشجویان کمک کند و باید در مسائل بزرگ نیز ورود کنیم.  دانشجویان و اساتید دانشگاه امام حسین(ع) به حوزه ساخت سکوهای حفاری در خلیج فارس ورود پیدا کردند و با بن‌بست‌شکنی انحصارِ شرکتی انگلیسی، برای نخستین مرتبه در طراحی، نگهداری و سایر آموزش ها، این سکوها را بومی سازی کردند.

وی ادامه داد: بومی سازی آزمایشگاه تونل باد با همکاری دانشگاها و با محوریت دانشگاه های امام حسین(ع) انجام شد و موشک ها و پهپادها نیز در این سامانه آزمایش می شوند. در قراراگاه مرکزی جهادی استان علاوه بر کارهای خدمات رسانی، باید کارهای فرهنگی، علم و فناوری، دفاعی و امنیتی نیز به صورت ادامه دار انجام شود تا در برابر جنگ ترکیبی پیروز شویم.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید بر اساس اسناد صحبت کنیم و شعار ندهیم خاطرنشان کرد: در ۳۰۰ سال گذشته مقادیر زیادی از خاک سرزمین کشورمان از ایران جدا شد، اما در دفاع مقدس که جنگ جهانی علیه ما بود، یک وجب از خاک ما جدا نشد و ایران قوی تر از قبل شده که ثمره خون ۱۹۶ هزار شهید است.

 آیین اختتامیه عهد خدمت تابستان ۱۴۰۲ با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد و در قالب آن از گروه های جهادی دانشجویی استان تجلیل به عمل آمد.



فایل‌های ضمیمه:
تاریخ انتشار خبر: سه شنبه ٢ آبان ١٤٠٢ - ساعت : ١٦:٥٥ / شماره خبر: ٤٢٨٤/همراهان این خبر:169





 

تمام حقوق متعلق به دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام)می باشد.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام