شنبه ٢٢ ارديبهشت ١٤٠٣_ العربية|English
 


چاپ خبر Print

متن سخنرانی سردار سلیمانی در روز جهانی مسجد


متن سخنرانی سردار سلیمانی در روز جهانی مسجد

موضوعات مرتبط: بانک اطلاعاتی شهید حاج قاسم سلیمانی

 

متن کامل سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در روز جهانی مسجد
(تهران: 29 مرداد 1396)

پیاده سازی و تدوین:
دانشکده و پژوهشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)

 

"دانلود متن کامل سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در روز جهانی مسجد"

"دانلود فیلم کامل سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در روز جهانی مسجد"

مقدمه:
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و سلام و صلاه رسول‌الله و آله‌ آل‌الله. الحمدللَّه الّذی هدینا لهذا و ما کنّا لِنَهتدی لولا اِن هدینااللَّه» نثار روح منوّر و مطهر جمیع شهدا، شهدای دفاع مقدس و انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع اسلام در همه جا اجمائاً صلوات.
اولاً از همۀ سروان عزیز و بزرگوار عذرخواهی می‌کنم، علمای گرانقدر و سربازان اسلام، مدافعان حقیقی دین و پایه‌گذاران اساسیِ ایثار و جهاد و فداکاری و معنویت، طبیعتاً هر جلسه یک شانی برای سخنران خودش دارد، من بیشتر در رودربایستی گیر کردم برای اینکه بیایم اینجا صحبت بکنم، خودم خجالت می‌کشم برای اینکه این جلسه در حضور شما و این جمع بزرگ علما و ائمه مساجد صحبت بکنم. منتها تقدیر اینطوری شد که من چند جلسه‌ای صحبت کنم.


1) شهید حججی عصاره مسجد است
این تصویر شهید حججی را که ما در مظهر دو پدر متعلق به او هستیم یعنی هم پدر همسرش و هم پدر خودش که درواقع این شهید نتیجۀ مسجد و عصارۀ مسجد است، را ببینید، این دو چهره را ببینید، آن چهره‌ای که می‌خواهد ذبح شود و آنکه ذباح است، ذباح ثمرۀ مسجد و او هم که دارد جانش فدا می‌شود و ذبح می‌شود ثمرۀ مسجد است این تصویر خبیثی که در پشت سر شهید حججی قرار دارد، او ثمرۀ مسجد است، او هم که در جلویش ایستاده و آمادۀ ذبح می‌شود او هم ثمرۀ مسجد است، این دو مسجد است.


2) نقش مسجدالاقصی و مسجد الحرام
همۀ دعوای ما در عالم اسلام بحث مسجد است، همۀ وحدت ما هم در عالم اسلام یک مسجد است، همۀ این جنگ بر سر مسجدالاقصی است، همۀ این توطئه‌های حول عالم اسلامی هم بر سر مسجد است و همۀ آن چیزی که می‌توانست و می‌تواند عالم اسلامی را وحدت بدهد بر سر یک مسجد است و آن مسجدالحرام است. این را اگر بتوانیم توسعه بدهیم خیلی بحث گسترده و اساسی دارد، این عظمت مسجد، نقش مسجد و اینکه مسجد حیاتِ دینی و سیاسی و اجتماعیِ عالم اسلامی است.


3) انواع مسجد در عالم اسلامی
ببینید ما در عالم اسلامی سه نوع مسجد داریم، ما الان ثمره‌های این سه نوع مسجد را می‌بینیم این سه مسجدی که در عالم اسلامی فعالند، در کشور ما هم هستند، در کشور شیعه‌ای که نزدیک 270 هزار نفر شهید برای دفاع از آن و تثبیت آن داده شده است، این سه نوع مسجد وجود دارند.

 

مسجد اول، مسجد آگاه سازی
یک مسجد، مسجدی است که آگاه‌سازی می‌کند،‌ تربیت می‌کند و در دو بُعد از اسلام دفاع می‌کند یکی در بُعد  فرهنگی و دینی و ایجاد وحی در مردم به طور عمومی، درواقع یک مقابله‌ای با تهاجم فرهنگی که امروز خیلی پیچیده‌تر،‌ شدیدتر، وسیع‌تر و ناپیداتر از دیروز شده است، کجا باید با این تهاجمی که آقا اسم گذاشتند و اسم به جایی هم بود باید مقابله کند؟
حقیقتاً تمام مطالبی که مقام معظم رهبری در موضوعات گوناگون می‌فرمایند و نامگذاری می‌کنند خیلی از حکمت‌های عمیقی برخوردار است، نام شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، اینها کلمات بیدارکننده‌ای است مانند یک فریاد و یک داد، شما یک جایی یک حادثه تلخی را می‌بینید، با اشاره و صدای آهسته نمی‌شود باید داد بزنید، این کلمه شبیخون فرهنگی آن داد است، این کلمه تهاجم فرهنگی آن فریاد بلند است که اگر کسی در خودش یک ذره توجه داشته باشد می‌فهمد یک جوان احساسی این حرف را نمی‌زند یک مرجع تقلید، یک ولی‌فقیه، یک شخصیتی که بیش از 70 سال در بستر اسلام رشد کرده و ایجاد رشد کرده یا رشد ایجاد کرده است، این حرف را می‌‌زند، سال‌ها طول می‌کشد تا به این حس او و این درک او برسیم.
یک وظیفۀ‌ مسجد مقابله با این است و همزمان که با این مقابله می‌کند برای او تربیت مدافع هم می‌کند هم تربیت مدافع فرهنگی می‌کند و هم تربیت برای ایثار و فداکاری می‌کند آنجایی که بنا شد دفاع نظامی کند، دفاع امنیتی بکند آنجا هم این روح و این انگیزه و این آمادگی وجود داشته باشد، این در دولت‌ها نمی‌شود، این در ساختارهای دولتی نمی‌شود،‌ این در پارلمان و وزارتخانه نمی‌شود، در مسجد می‌شود این حجم کانون گسترده‌ای که وجود دارد، این کانون‌ها باید این کار را انجام بدهد، کار مسجد این است، تا حالا نتیجۀ بزرگی گرفتیم، ما پیروزی‌مان را در جنگ 8 ساله مدیون مسجد هستیم البته وقتی مسجد می‌گوییم، منظور پیکرۀ مسجد نیست که مقدس هم نیست، به عنوان خانه خدا، به عنوان آن امام جماعتی یا امام مسجدی که وجود دارد  مدیون او هستیم که دیروز امام در راس آنها بود و امروز مقام معظم رهبری در راس همۀ این ائمه جماعات جمعه وجود دارد.


مسجد  دوم: مسجد دارای وظیفه
یک مسجد دیگر داریم که کارکردش این است چون بعضی وقت‌ها وقتی می‌گوییم وظیفه یعنی کسی یک جهت به آن داده، وقتی می‌گوییم نتیجه یا ناخودآگاه یا خودآگاه به هر صورت به این منتج می‌شود که روح بی‌تفاوتی، بی‌انگیزه‌گی را به من چرا؟ به من چه مربوط است؟ را در جامعه می‌کارد، این هم در کشور ما و در شهر تهران ما و جاهای گوناگون وجود دارد، به معمومین به متمکنین نگاه می‌کنیم، از چه حرفی خوش‌شان می‌آید؟ چه حرفی آنها را ناراحت می‌کند؟ چه حرفی ممکن است حمایت آنها را از مسجد بگیرد؟ این وجود دارد، ما این را در شیعه داریم و در سنی هم وسیع داریم که یک نوع بی‌انگیزگی‌، بی‌توجهی، نماز جماعت خوب با قرائت یا بدون قرائت داشته باشد و برود، رونق در این است.

مسجد سوم: مسجدی که وظیفه‌اش انفجار اسلام می باشد
یک مسجد هم داریم که کلاً وظیفه‌اش انفجار ماشین اسلام است و آن مسجدی است که ائمه تکفیری بر آن سوار هستند نتیجه‌اش تولد مولود نامبارک خبیثه‌ای است که ما امروز به عنوان داعش و جبهه‌النصره و سطوح گوناگون آن داریم می‌بینیم، اینها سه مسجد هستند و هر سه مسجد در عالم اسلامی وجود دارند و حضور دارند و ما نتیجۀ آنها را می‌بینیم.


4) خطرات داخلی و خارجی در کمین ما
ما الان با دو درگیری و دو خطر مواجه هستیم یک خطر داخلی که اسم آن را فتنه مذهبی گذاشتیم، یک خطر خارجی که درواقع یک تهاجم گسترده‌تری علیه عالم اسلامی وجود دارد و همۀ تلاشش این است که یک همسان‌سازی در عالم اسلامی مشابه آن چیزی که تصور می‌کنند ایجاد کند، هیچ کاری به حجم مسلمین ندارند، هیچ کاری به عدد نمازگزاران ندارند و آن چیزی که به نمازگزاران تزریق می‌شود کار دارند، هر کجا می‌خواهد این مسجد باشد، به این نوع کار دارند.
مثلاً شما به اردن هم بروید مساجد گسترده‌ای بیشتر از شهر تهران می‌بینید، شاید با تهران مقایسه کردیم درست نباشد اما یک نوع بی‌خبری در کنار رژیم صهیونیستی، آن طرف یک کشتار وجود دارد این طرف بی‌خیالی وجود دارد، در مصر همینطور، الازهر یعنی حوزۀ علمیه قم به شکل دیگری، یک مرکز اساسی، یک تربیت دینی، عموماً علمای اهل سنت تربیت‌یافته‌گان دو مدرسه هستند، یکی مدرسه الازهر است و یکی مدرسه مدینه است، این دو مدرسه اثرگذار هستند، این الازهر که حکومتی است، ما داریم می‌ّبینیم هیچ اثرِ، ای کاش نبود چون اگر نبود هیچ دردی نبود،‌ وقتی هست و این حال در کنار غزه، غزه در کنار مرز مصر وجود دارد و الازهر با این تاریخ و عظمت، با این علما،‌ با این تربیت،‌ با این حجم مساجدی که تحت پوشش و پیکرۀ خودش دارد آن وقت این اتفاق در غزه می‌افتد، غزه در محاصره است و از بی‌دارویی و گرسنگی می‌میرد.


5) مهمترین ویژگی حضرت امام(ره)
مهمترین اتفاقی که افتاد و امام(ره) آن برجستگی که نسبت به همۀ مراجع و علمای بزرگ ما داشت این جسارت و تشکیل حکومت اسلامی برای ماهیت‌بخشی و هویت‌بخشی به همۀ ارکان دین بود اصلاً چه کسی می‌تواند خدمات امام(ره) را محاسبه بکند؟ اصلاً با هیچ مرجعی قابل مقایسه نیست، من نه طلبه هستم یک بچه کشاورز هستم، ولی آنقدر که ما فهم می‌کنیم خدمت امام(ره) و کاری که امام(ره) کرد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، آن چیزی که امروز مقام معظم رهبری با خون دل با تمام وجود از آن مراقبت می‌کند و در هر نطقی به امام(ره) استناد می‌کند به عنوان یک مرجعی در پایه‌گذاری همۀ موضوعات اساسی.


6) مسئولیت پذیری در جامعه امروزی
نکتۀ بعدی ما در کشور خودمان که امروز با یک رشد الحادگری و یک رشد لاابالی‌گری مواجه هستیم، چه کسی را می‌خواهیم مسئول بدانیم؟ آیا ما همه مسئولیت‌مان را انجام می‌دهیم؟ مثلاً این پل را به دست من می‌‌دهند به من می‌گویند شما مسئول جلوگیری از سقوط این پل هستید،  من دور این پل که مثلاً عرض آن 20 متر و طول آن 200 متر است، سربازان را دور این پل بچینم و روی این پل بایستم می‌توانم این پل را حفظ کنم؟ حفظ این پل یک محیطی دارد، اگر این محیط سقوط کرد این پل سقوط می‌کند، اگراین محیط سقوط کند این پل سقوط کرده است، اگر ارتفاع مشرف بر این پل سقوط کرد،‌ این پل سقوط کرده است، اگر این محدودۀ اطراف این پل به دست دشمن افتاد شما دیگر نمی‌توانید اینجا مقاومت کنید، یک جزیرۀ کوچکی است شما زود سقوط می‌کنید.


7) هر مسجد مانند یک قرارگاه است
نگاه به مسجد به عنوان ائمه جماعات، یک وقت نگاه به این 200 متر و 500 متر محیط مترمربع داخلی مسجد است، این همان پل است، همان 150، 200 نفری که می‌آیند خدمت شما نماز می‌خوانند همان‌ها ممکن است حفظ شوند ممکن است حفظ هم نشوند، این حفظ آن پل نیست.
اگر می‌خواهیم جامعه را حفظ کنیم، یک مسجد مثل یک قرارگاه است و یک محیط امنیتی و فرهنگی دارد. اگر شما محدودۀ داخلی مسجد را مقیاس قرار بدهید، ارزیابی می‌کنید، اشتباه است، هیچ فایده‌ای ندارد، باختید. من یک زمانی داخل سپاهی شدم گفتم فلانی کجاست؟‌ گفت ولش کنید رفته تمام شده! فلانی که می‌گویم فرمانده جنگ، گردان، تیم،‌ خط‌شکن، مسئول اطلاعات و عملیات، تخریب، گفت متاسفانه فلانی رفت! من برگشتم گفتم خط این فرماندۀ ما شکسته شده، خط او سقوط کرده، کسی که نتواند سربازهای خودش را در خط حفظ کند خط او سقوط کرده است، سقوط خط من به این نیست که دشمن برود، سقوط خط من این است که نیروی خودم متفرق بشود، اگر مسجدی نیروی دستش خودش یعنی محیط دور خودش سقوط کرد، آن امام جماعت سقوط کرده و خطش شکسته است، دشمن وارد خط او شده و نتوانسته خوب مراقبت کند و دیده‌بانی خوبی نداشته است، ارتباط خوبی نداشته است، جاذبه و همت خوبی نداشته است.


8) نقش ویژه امام جماعت در مسجد
اینکه ما هنر بکنیم یک برادر را چندشغله، خسته را امام جماعت یک مسجد می‌کنیم، آن محله صد هزار نفر جمعیت دارد، بعد این آدم را امام جماعت این محله می‌کنیم، او این همه کار دارد، بعد افتخار می‌کنیم فلانی امام مسجد ماست، با این همه کار و شغل! این آدم خسته چطور می‌تواند یک محیط به این بزرگی را حفظ بکند؟
اگر او (امام جماعت) رفت، این محیط را کشیدید گفتید آقای فلانی این محیط فرهنگی شماست، این طول و عرض مسجد شماست نه 200مترمربع مسجد شماست، او اگر بین مردم رفت و جذب کرد درست است، این بی‌حجاب است، او باحجاب است، او چپ است، او راست است، او اصلاح‌طلب است، او اصولگرا است، خب چه چیزی را دارید حفظ می‌کنید؟ چه چیزی را می‌خواهید حفظ بکنید؟ اینها مردم ما هستند، بچه‌های ما هستند، پدر چه می‌کند؟ آیا شما در خانه همۀ بچه‌هایتان مثل هم هستند؟ همه متدین هستند؟ همه نماز شب می‌خوانند؟ همه مثل هم نماز می‌خوانند؟ ابداً، هر کسی ادعا بکند الکی است، متفاوتند، فرق دارد، پدر چه می‌کند؟ پدر اداره می‌کند، یکی را با محبت، یکی را طور دیگری جذب می‌کند، به یک نوعی آنها را در درون خانواده جذب می‌کند، حرمت خانواده را حفظ می‌کند، جامعه ما خانواده ما است، باید دنبال این برویم.
 اینکه بچه حزب‌اللهی‌ها وقت جمع خودشان، من و آدم‌ها و رفقا و مریدای خودم! مداح هستم با مریدان خودم جمع شوم! خب چه؟! اینکه انقلاب را حفظ کردن نمی‌شود، جمهوری اسلامی را حفظ کردن نمی‌شود، اثرگذاری بر جامعه نمی‌شود، فرهنگی که داریم پس می‌رویم، سیاسی هم که یک تصور دیگری داریم، پس کجا را می‌خواهیم حفظ کنیم. اگر این محدوده نشود و ارزیابی از یک امام جماعت این است که سفید و سیاه، باحجاب و بی‌حجاب را بتواند با یک موضوع، ما اصول و منطق داریم، منطق ما قوی است،‌ مسالۀ انقلاب، انقلابی‌گری، دین، مذهب یک اصول دارد، مبارزه با آمریکا یک اصولی است.
 یک نفر به من گفت چرا جمهوری اسلامی اینقدر علیه آمریکا است؟ گفتم یک سوال دارم،  آمریکا در ایران 50 سال فعال مایشاء بود هیچ مانعی مقابل او نبود هر کاری می‌خواسته می‌توانسته بکند، یک آثار از آمریکا به من بگو؟ پیدا می‌کنید؟ ما منطق داریم، ما حرف حساب زیاد داریم، ما در دانشگاه‌ها حرف حساب زیادی داریم، ما با دانشجویان منطق و حکمت داریم مگر دست ما خالی است که بترسیم حرف بزنیم؟ از بچه‌هایمان بترسیم که با آنها مواجه شویم و با آنها حرف بزنیم!

 

9) حفظ انقلاب منوط به حفظ مسجد است
اگر می‌خواهیم واقعاً‌ انقلاب را می‌َخواهیم بستگی به مسجد دارد، البته حجم مساجد هم مهم است، اگر با هواپیما بر فراز دمشق این همه مناره را می‌بیند بعد در فراز شهر تهران مرکز انقلاب طور دیگری می‌بیند، آدم حتماً‌ یک حالی پیدا می‌کند، فراوانی مسجد بحث اساسی است، اما مسالۀ ادارۀ مسجد اساسی‌تر است.
 ما یک گردان که 300 نفر است، ما برای ادارۀ 300 نفر کلی دوره‌های مختلف می‌گذرانیم، دورۀ عالی و غیره، برای اینکه بتوانیم مدیر لایقی را تربیت کنیم، مسجد ما کمتر از یک گردان است؟ نصب می‌کنیم رها می‌کنیم، سالی دو سه بار سخنرانی کنیم و تمام، تمام شد؟


10) شهید حججی نماد همه عظمت های دفاع از حرم
خداوند گاهی برای تبلیغ یک چیزی برای بزرگ دادن به عظمت یک موضوعی یک حادثه را می‌آفریند، شهید حججی برای عظمت بخشیدن به همۀ عظمت‌های دفاع از حرم بود به این دلیل باید بزرگ بشود که آن بزرگ‌های مغفول‌مانده را همه متوجه شوند. خدا می‌خواهد اینطوری بشود، این برای دفاع از حججی نیست تمام کسانی که مظلومانه در عالم اسلامی اینطوری دارند ذبح می‌شوند و فراوان بودند و این باید بشود.


11) هدفمند کردن تبلیغات موثر
ما بنا نداریم هر اقدامی را تبلیغاتی کنیم و بر آن تاکید بکنیم یا دوستان ما دچار مشکل بشوند یا دشمنان ما تحریک بشوند، گاهی در کشور ما بعضی تبلیغاتی که صورت می‌گیرد تبلیغات موثری نیست یا تکرار آن یا تاکید فراوان در آن موثر نیست، اما یکبار گفتن آن مفید است.


12) قدرت غیر قابل خدشه ایران در منطقه
امروز جمهوری اسلامی در منطقه به لطف خدوند از یک قدرت فائقۀ حقیقیِ غیرقابل خدشۀ اساسی بهره‌مند است من فکر نمی‌کنم در طول تاریخ ایران به معنای کشور ایران در بُعد ملیت و بُعد مذهبی هیچ وقت چنین قدرتی که تنیده شده باشد. این خیلی مهم است ما قدرت‌هایی داشتیم که نادرشاه تا هندوستان رفته مانند گردباد رفته و مانند گردباد برگشته، اما قدرتی که تنیده باشد، دو مذهب سنی و شیعه را بهم اتصال بدهد، این خیلی مهم است.
 بقای قدرت در این است که بتواند تنیدگی را ایجاد کند و چه عاملی باعث می‌شود که این تنیدگی در دو مذهب به وجود بیاید؟ دوم مسائل قومی را و مسائل زبانی را حل بکند و بتواند یک عمق و تنیدگی ایجاد بکند، این باعث ثبات و تثبیت است، یعنی آن چیزی که غیرقابل جدا شدن باشد وقتی یک چیزی به یک چیزی متعلق شد و آنقدر چسبندگی پیدا کرد که نشود آن را تفکیک کرد و جدا کرد، این تثبیت به وجود آمده است. در این دورۀ‌ انقلاب، در موقعیت انقلاب در بُعد مذهبی و در بُعد ملی این چسبیدگی و این تنیدگی و این درهم‌فرورفتگی در این ابعاد به وجود آمده است.


13) رهبری، بُعد اصلی قدرت ایران در منطقه
چند دلیل اساسی دارد البته اساس این فضا و رسیدن به این جایگاه بدون اینکه بخواهم غلو کنم یعنی حرفهای مرسوم را بزنم، مهمترین و بارزترین و شاخص‌ترینش رهبری بوده، مقام معظم رهبری در دو بُعد در این عمق اثرگذار بودند، چون کلام وقتی حقیقت دارد اثر دارد، یکی در حکمت، حکمت در چند مساله خیلی مهم است، در تشخیص مکانی موضوع و زمانی آن. شما ممکن است تشخیص درستی بدهید اما از نظر زمانی به موقع عمل نکنید، نمی‌توانید آن فرصت را به دست بیاورید اما اگر در وقتش وارد شدید این ارزش دارد.
 شما یک زمانی در یک بیابانی بر یک موضوع یک فریادی می‌زنید این فریاد در آن بیابان شنیده می‌شود،‌ اما یک وقتی داد می‌زنید که یک عالمی دارند داد می‌زنند آن وقت این داد زدن شما در یک عالمی از داد گم می‌شود و دیده نمی‌شود، ما وقتی به مقابله با تکفیر رفتیم که دوستان ما، ما را نصیحت می‌کردند، انقلاب را محترم حفظ کنید این دوستان داخل کشور در سطوح عالی بودند و هم در خارج از کشور دوستداران انقلاب ما بودند، می‌گفتند محترم بمانید، محترم باشید، مسلمان‌ها شما و انقلاب را دوست دارند، وارد این موضوعات نشوید، شما وارد سوریه و عراق نشوید، وارد مناقشه نشوید، این یک فکر است. اینجا خیلی‌ها هم پیرامون آن استدلال می‌کردند، استدلال ضعیفی هم نبود،‌ ما باید مصالح را تشخیص بدهیم.  
این خیلی مهم است، نقش یک شخصیت بعضی وقت‌ها ما ظلم می‌کنیم که دو نوع است یکی در بیانات، یکی در عدم فهم و شناخت ما نسبت به این جایگاه است، دوم شجاعت است، خود این تشخیص یک مساله‌ای است اما وقتی به محاسبه عمل می‌رسیم که آیا ورود کنیم یا ورود نکنیم؟ نتیجۀ‌ ورود چیست و چه عواقبی دارد؟ آنجا خیلی‌ها درجا می‌زنند، اینجا جسارت و شجاعت می‌خواهد که بتواند این حکمت و تشخیص را به منصه ظهور برساند، ما در این دو بُعد موفق بودیم، این برجستگی ما نسبت به دشمنان ما است، یک حرف خیلی مهمی آقای هاشمی نسبت به آمریکایی‌ها گفت، گفت مثال آمریکایی‌ها مثل این است که عقل یک گنجشک را در سر یک دایناسور بگذارند، درست است و این حرف درست بود.


14) منطق، دلیل اصلی تثبیت قدرت ما در منطقه
اولین و مهمترین موضوع ما این بود، موضوع دوم که موجب این تثبیت شد منطق ما بود، ما برای دفاع از مردم عراق وقتی ورود پیدا کردیم نیامدیم بین منافع ایران و عراق تفکیک کنیم، منافع مردم عراق را منافع مردم خودمان تعریف کردیم، گفتیم اینها آزاد شوند، پیروز شوند و استقلال داشته باشند،‌ کشور دوست ما باشند اینها منافع ما است، ظاهر و باطن تعریف ما از کار با عراق هم همین است.
ما چاه نفت عراق را نمی‌خواستیم، ما مدعی شهرهای عراق نبودیم که موصل و کرکوک برای ما است، نه ادعای عرضی و مالی نداشتیم، ادعای خاصی نداشتیم، منطق ما این بود که منافع آنها حفظ شود، امروز از فلسطین چه می‌خواهیم؟ منافع شیعی داریم؟ نه بالعکس.
 اگر امروز در فلسطین کسی اظهار شیعی بکند ما با آن کار نمی‌کنیم، خودم را می‌‌گویم ممکن است به من انتقاد کنید، 99 درصد فلسطین اهل تسنن هستند، ما از آن دفاع می‌کنیم، منطقی که برای فلسطین قرار دادیم امروز آمده ایران را برغم همۀ توطئه‌ها، توطئه و فتنۀ مذهبی کوچک نبود خیلی بزرگ بود، قدرت داعش هم کوچک نبود خیلی قدرت بزرگ بود از قدرت فاطمیون که بخشی از جهان را گرفتند و بر آن سیطره پیدا کردند بیشتر بود، از قدرت اسماعیلیون که در بخشی از تاریخ کار بزرگی کردند خیلی بیشتر بود، از قدرت مغول که کشور ما را سال‌ها تار و مار کرد و تاراج کردند خیلی بیشتر بود قدرتی که در یک روز صد انتحاری را به میدان می‌فرستد، قدرت کمی نیست.
 داعش کشوری ایجاد کرد که به تنهایی از کل عراق و سوریه بزرگتر بود، نام او را حکومت اسلامی عراق و شام گذاشت. ایران مانند کوه و سلسله‌جبل البرز است، خداوند هم طوری مقرر کرده است که این کشور در وسط این مرز عالم اسلامی قرار بگیرد اگر عالم اسلامی را به سمت شرق و غرب تقسیم بکنید ایران وسط آن قرار دارد و سکان و ثبات آن است.
 ایران هیچ‌وقت کشور تکفیرخیز نیست، کشور بحران‌خیز نیست همیشه ثبات‌دهنده بوده، این کشور 700 سال مورد هجوم‌های گسترده‌‌ای بوده است اما مدام خم و راست شده و روی پای خودش ایستاده است و این کشور در سطوح گوناگون اصالتی داخل خودش دارد و امروز منشاء ثبات شده است و سوریه را ثبات داد. چه کسی باور می‌کرد این هم ارتش‌هایی که مقابل ما ساختند،‌ سعودی دو ارتش ساخت، جیش‌الاسلام، جیش‌الحر، احرار شام، جبهه النصره، به اضافه سازمان‌های گسترده‌ای که 120 ساختار نظامی را در مقابل ما به نام مذهب درست کرد، جنگ مذهبی ساده نیست، هیچ ارتشی در مقابل جنگ مذهبی نمی‌تواند مقاومت بکند سقوط می‌کند.
‌ آن چیزی که در مقابل فتنه مذهبی ایستادگی کرد حقیقت مذهب بود، با مذهب فتنۀ مذهبی از بین رفت نه با قدرت نظامی،‌ چرا آمریکا گفت این جنگ 20، 30 سال طول خواهد کشید؟ اما چرا در عراق و سوریه این جنگ رو به خشکیدن است؟ آن چیزی که ناجی شد قدرت مذهب بود، این از درون مسجد متولد شد.


سخن پایانی
خواهش من از شما این است که امروز مظهر همۀ این قدرت اسلام، ایران است، مظهر همۀ این قدرت جمهوری اسلامی است و اگر در این مظهر خدشه‌ای وارد شود همۀ عالم اسلامی سیلی می‌خورد که سال‌ها کسی نمی‌تواند آن را برگرداند باید کار کند، همانطوری که این شهید و آن شهید گلوی خودش را دم تیغ می‌دهد ما باید استراحت خودمان را دم شلاق بدهیم،‌ اگر این کار را کردیم مجاهدت کردیم، وحدت هم با همین مسجد می‌شود، همه چیز با این مسجد می‌شود.
خداوند به شما طول عمر و سلامتی عطا بکند، شهدای گرانقدر ما را با سرو و سالار شهیدان محشور کند، رهبر عزیز و بزرگوار ما را، منشاء و محور و اقتدار و عزت ما را حفظ کند. واقعاً‌ اگر امروز این جمله را که بعضی وقت‌ها مانند شعارهایی که در تعقیب نماز می‌دهیم، امروز از صدق نیت بگوییم که خدایا از عمر ما بردار بر عمر رهبرمان اضافه کن، یک حرف مهم و ارزشمند و یک ضرورت حقیقی است.


فایل‌های ضمیمه:
1399/07/27 - ١٢:٤١ / شماره خبر: ١٤٣٣ / تعداد نمایش خبر: 1790
1399/07/27 - ١٢:٤١ / Code: ١٤٣٣ / Number: 1790
امتیازدهی
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 






آدرس: تهران - بزرگراه شهید بابایی - دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام - پردیس مرکزی- دانشكده و پژوهشكده مدیریت و اقتصاد

تلفن: 77105823-021 رایانامه: ckm@ihu.ac.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام می باشد.